Tips untuk menggabungkan ruang keluarga dengan dapur. Buat rumah jasa interior Jogja dengan tempat yang terhad atau rumah mini, selalunya tempat hidup ditanggung tanpa sebarang penghalang untuk membuat kesan ruang yang luas. Dari memulakan bilik keluarga, ruang makan, sehingga dapur bersatu dalam ruang yang besar sehingga kesibukan beberapa keluarga berlaku di ruang angkasa.
Walaupun nampaknya mudah, membuat bilik keluarga dan dapur tidak selamanya. Terdapat banyak perkara yang perlu bimbang bahawa tempat tinggal anda masih kelihatan minimalis dan cantik.
Late Project terbaru, BN Indah III House, Dionisius Riandy, pengasas dari Revisionode Arkitek & Kejuruteraan berkongsi pengalaman mengenai garis panduan untuk bilik keluarga bersatu dengan dapur yang indah dan baik.

Pastikan aliran udara dicipta dengan baik
Rumah dua tingkat dengan keluasan 200 MTR. Kawasan persegi dan tanah 125 MTR. Dataran ini mempunyai dimensi persegi yang dibahagikan kepada ruang tamu, tempat tinggal, sampai ke bilik belakang.
Kerana tempat tinggal bersatu serta pusat aktiviti untuk semua bahagian keluarga, putaran berasaskan udara yang baik adalah faktor penting bagi bikin penduduk yang dapat merasa selesa.
Pada projeknya, Riandy membuat susun atur terbuka di mana voltan udara linear boleh melalui halaman depan dan keluar dari bilik belakang.
Keadaan sejuk telah merasakan penggunaan taman minimalis yang dibahagikan kepada batu-batu Koral putih dengan gabungan rumput gajah mini, oleh itu tumbuhan Palem Merah, jarum jarum, dan lidah mertua.
Dari sana, udara memasuki limpahan lewat dengan nuansa semula jadi ke arah bilik keluarga dan ruang terbuka.

Mengimbangi suasana warna
Agar tidak melihat sisi mood, mood warna di antara bilik keluarga dan dapur juga harus disimpulkan. Dalam rangka kerja ini, ekuilimasi dua ruang ditunjukkan lewat dalam bahan ibu dan marmar.

Komponen kayu yang menghasilkan nuansa semula jadi telah dilihat pada pelaksana yang melaksanakan label Multiplex berlapis HPL dengan alumunium untuk bingkai mereka.
Kisi bukan sahaja sebuah kereta untuk pemisah privasi di antara foyer yang dipakai untuk menerima tetamu dengan bilik keluarga, tetapi sebagai almari penyimpanan kasut untuk pemiliknya.
Pintu masuk di bilik keluarga, Wall Wear HPL Corak Marmer Jadi latar belakang untuk Credenza TV Multiplex Multiplex Multiplex HPL dengan kaca dan alumunium untuk kawasan itu untuk disimpan.

HPL Multiplex mempunyai nuansa kabinet dapur yang sama supaya kesan lancar dapat dibentuk. Di bahagian atas meja serta backsplash, Riandy memakai granit dan reben kaca hitam pada keinginan pelanggan yang tidak senang melihat tempat-tempat.

By Drajad